Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
banner nowy 
 

Jak pracowaliśmy w roku szkolnym 2015/2016

w zakresie wychowawczym i dydaktycznym”

 

Uwagi o realizacji można przekazać drogą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wymagania

Praca   wychowawcza

w oparciu

o programy   profilaktyczne

Wewnątrzszkolne   programy profilaktyczne Działania
Kształtowanie postaw i norm społecznych

Szkoła lub placówka realizuje działania   wychowawcze i profilaktyczne, które są dostosowane do potrzeb uczniów i   środowiska4). Działania szkoły lub placówki zapewniają uczniom bezpieczeństwo   fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności   szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.

Zasady postępowania i współżycia w szkole lub   placówce są uzgodnione i przestrzegane przez uczniów, pracowników szkoły i   placówki oraz rodziców.

Programy są   prowadzone przez cały rok szkolny, poprzedzone diagnozą i dostosowane do   potrzeb szkoły.

-Bezpieczna Piątka” - program przeciwdziałający agresji

- A ja nie” - program   profilaktyki uzależnień

- Jak uczyć się skutecznie”

- Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach”

- „W zdrowym ciele   zdrowy duch”

- „Bliżej X. Muzy.   Ludzie i ich sprawy” - program   edukacji kulturalnej

W ramach wymienionych programów prowadzone są:

ankiety,

×     warsztaty   (prowadzone również z przedstawicielami instytucji wspierających pracę   szkoły, min. z Poradnii Psychologiczno – Pedagogicznej, Stowarzyszenia „MONAR”,   Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Legnicy, Kina Piast, itp.),  

×     zajęcia   prowadzone na lekcjach wychowawczych,

×     konkursy,

×     koncerty,

×     projekcje filmów   poprzedzone prelekcją,

×     wszystkie   działania ujęte w planie pracy szkoły na rok 2015/2016.

         
Wymagania Działania
Organizacja procesów edukacyjnych uwzględniająca wnioski i analizy   wyników egzaminów i diagnoz

W szkole lub placówce analizuje się   wyniki sprawdzianu i egzaminów oraz wyniki ewaluacji zewnętrznej i   wewnętrznej.

Analizy prowadzą do formułowania   wniosków i rekomendacji, na podstawie których nauczyciele planują i podejmują   działania służące podnoszeniu jakości procesów edukacyjnych.

Działania te są monitorowane i   analizowane, a w razie potrzeb – modyfikowane.

  • Egzaminy próbne kl. III /grudzień 2015/,
  • Testy kompetencji kl. I i II /kwiecień 2016/
  • Egzamin gimnazjalny kl III /kwiecień 2016/,  
  • Analiza umiejętności językowych uczniów   klas I na wejście do gimnazjum /wrzesień 2015/.

Po analizie wyników egzaminów i testów przedstawiane   były wnioski i rekomendacje Radzie Pedagogicznej, uczniom i rodzicom.

Rekomendacje stanowią podstawę do dalszej pracy z   uczniami.

   

Who's Online

Odwiedza nas 78 gości oraz 0 użytkowników.