Lokalne pozycjonowanie stron w Google
Pozycjonowanie od wielu lat jest jedną z najczęściej wybieranych i stosowanych metod na promowanie swojej strony internetowej lub sklepu online. Odpowiednio dobrana strategia SEO może przynieść nie tylko pozycje w pierwszej dziesiątce na dane frazy kluczowe, lecz przede wszystkim przyczynić się do zwiększenia ilości wejść na stronę, a kolejno do zwiększenia ilości transakcji, telefonów, zapytań o usługę itd. Sklepy internetowe najczęściej jako obszar działalności nie wybierają okrojonego terytorium, skupiając się raczej na dotarciu do klientów możliwie jak najdalej, nawet na drugim końcu kraju. Przedsiębiorcy działający lokalnie, przykładowo we własnym mieście skupiają się na promowaniu swojej działalności w jej okolicy i na ściśle określonym obszarze. Osoby wykonujące takie zawody jak m.in. fryzjer, właściciel kwiaciarni, sprzątacz, dentysta powinny zdecydowanie zainwestować w lokalne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce (Google).
Lokalne SEO, a wybór fraz kluczowych
Kwestia, która jest bardzo istotna dla pozycjonowania to wybór fraz kluczowych. Właśnie od fraz lub inaczej słów kluczowych bowiem zaczyna się ułożenie odpowiedniej strategii i określenie planu działania. Frazy kluczowe są swojego rodzaju odpowiednikiem określenia grupy docelowej. Jednakże układając frazy kluczowe, musimy wczuć się w rolę użytkownika z tej właśnie grupy docelowej i zastanowić się, za pomocą jakiego zapytania wpisanego w wyszukiwarkę chce odnaleźć swój cel. Oczywiście o wiele lepszym rozwiązaniem od zwykłego zgadywania i posługiwania się intuicją jest skorzystanie z narzędzi analitycznych, pomagających dobrać frazy kluczowe pod określoną działalność. Przykładem dobrze dobranej frazy kluczowej np. dla kwiaciarni we Wrocławiu, zlokalizowanej w dzielnicy Krzyki będzie “kwiaciarnia Wrocław Krzyki” lub “bukiety kwiatów Wrocław Krzyki”. Oczywiście fraza bardziej ogólna, skupiająca się na obszarze miasta np. “dobra kwiaciarnia we Wrocławiu” również będzie uzasadniona.
Czy warto założyć firmową wizytówkę?
Oprócz samej optymalizacji strony pod kątem SEO warto również pomyśleć o założeniu wizytówki Google Moja Firma. Wizytówka ta jest w zupełności bezpłatna i całkowicie pozbawiona dalszych kosztów jej utrzymania. Wystarczy po zweryfikowaniu kodem od Google wypełnić kilka istotnych oraz niezbędnych informacji dla użytkownika i gotowe. Od tego momentu siedziba firmy będzie również oznaczona na mapach Google, dzięki czemu użytkownicy będą mogli ją wyszukać bezpośrednio po lokalizacji na mapie. Algorytmy wyszukiwarki, śledzące dokładną lokalizację użytkownika na jej podstawie potrafią dokładniej wskazać mu interesujące w okolicy firmy, bez wpisywania szczegółowo odnoszącej się do lokalizacji frazy.
Artykuł przygotowany przez:
Michał Jania – Specjalista SEO z https://semhub.pl/
ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY